کیمیا اکسیر آریسا

پوشش های ضدحریق

[av_textblock textblock_styling_align=” textblock_styling=” textblock_styling_gap=” textblock_styling_mobile=” size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=” sc_version=’1.0′]

استفاده از پوشش های ضدحریق به عنوان یک راهکار سودمند در مقابله با آتش، در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.هدف از به کارگیری این نوع پوشش ها به نوعی عایق بندی سازه های فلزی(به ویژه فولاد) یا محصولات فلزی و چوب در برابر حریق است. این مقاومت از طریق افزایش مدت زمانی که طول میکشد تا در اثر هجوم آتش، سازه مقاومت ساختاری خود را ازدست بدهد، ایجاد میشود.

به این ترتیب، این نوع پوشش ها در زمان حریق، از بروز آتش و دود شدید، جلوگیری میکنند. همچنین به ساکنان اجازه خروج امن از ساختمان میدهند و آسیب های وارده به سازه ها را تا حد زیادی کاهش میدهند.

روند عملکرد پوشش های ضدحریق:

  1. Binder پایه آب موجود در فرمول، در دمای درست ذوب میشود تا به سایر مواد فرصت دهد تا وارد واکنش شوند.
  2. آمونیوم پلی فسفات، تجزیه شده و پلی فسفوریک اسید تشکیل می شود.
  3. پلی فسفوریک اسید نظیر یک کاتالیزور، به تجزیه پنتااریترول کمک میکند
  4. استر تشکیل شده در مرحله  قبل، تجزیه شده و یک ماتریس کربنی ایجاد میکند.
  5. ملامین به عنوان blowing agent، به گاز بی اثر تجزیه میشود و در نهایت باعث تبدیل ماتریس کربنی به فوم میشود.

ماده اصلی که برای تولید پوشش ضدحریق توسط شرکت کیمیا اکسیر آریسا پیشنهاد میشود، binder پایه آبی است که مواد Xynpol VO5023AF و Xynpol VO505L میباشند. این نوع رزین ها نوعی وینیل استات هستند، که Veova اصلاح شده و APEO-free می باشند. لازم به ذکر است Binder های پایه آبی پیشنهادی از شرکت کیمیا اکسیر آریسا معادل با کیفیت  Wacker VINNAPAS EZ 3112 می باشد.

علاوه بر این عامل ترکننده xynwet 4000 BW، عامل منعقدکننده معادل تگزانول xyntrol DBE-B،آنتی فوم xynburst 9615،  دیسپرس کننده های xyndisp XA 100 HP و xyndisp 4500 AD توسط شرکت کیمیا اکسیر آریسا تأمین میشود.

[/av_textblock]

[av_video src=’http://arisaco.ir/wp-content/uploads/2022/05/intum.mp4′ mobile_image=” attachment=” attachment_size=” format=’16-9′ width=’16’ height=’9′ conditional_play=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-l3r745ge’ sc_version=’1.0′]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا