کیمیا اکسیر آریسا

عامل توسعه دهنده شبکه ای

[av_textblock textblock_styling_align=” textblock_styling=” textblock_styling_gap=” textblock_styling_mobile=” size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=” sc_version=’1.0′]

همانطور که از نام این دسته مواد مشخص است، cross linker یا توسعه دهنده شبکه، ماده ای است که با ورود به ساختاری پلیمری، پیوند های جدید ایجاد میکند و از این طریق خواص ماده اصلی را بهبود میدهد. نکته قابل توجه آن است که کراس لینکر ها اثر قابل توجهی بر بهبود مقاومت شیمیایی دارند. علاوه بر این، با توجه به تشکیل شبکه متراکم تر، خواص زیر نیز بهبود می یابند:

-افزایش استحکام و سختی
-بهبود چسبندگی به زیر لایه ها
-بهبود مقاومت به هیدرولیز
-بهبود مقاومت به سایش
به طور کلی دو مکانیزم برای نوع واکنش های پیوندی کراس لینکر ها وجود دارد:

-واکنش با پلیمر
-واکنش با خود و تشکیل شبکه interpenetrating با بایندر پلیمری
شرکت کیمیا اکسیر آریسا برخی از انواع کاربردی و پر مصرف کراس لینکر را ارائه میدهد. این موارد در 4 بخش کلی دسته بندی می شوند:

-پلی ایزوسیانات ها(Polyisocyanates)
-پلی کربودیمیدها(Polycarbodiimides)
-رزین ملامین(Melamine resins)
-پلی آزیریدین ها (Polyaziridines)

کراس لینکر های کربودیمید از لحاظ شرایط ایمنی و زیست محیطی جایگزین بسیار مناسبی برای ایزوسیانات های خطرناک و آزیریدین ها هستند. مسئله ای که محصولات کراس لینکر معرفی شده را نسبت به سایر رقبا منحصر به فرد میکند ارائه کراس لینکرهای VOC-free است.

با توجه به واکنش پذیری بالای مولوکول های مواد کراس لینکر، یک بازه زمانی مصرف محدود، بعد از افزودن کراس لینکر به پوشش یا finish در نظر گرفته شود.

[/av_textblock]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا